Romana English

Fondul Tematic "Reforme in domeniul sanatatii" "Imbunatatirea serviciilor de urgenta pre-spitalicesti si spitalicesti prin dezvoltarea si implementarea unui program de formare" si "Imbunatatirea calitatii serviciilor in unitatile de terapie intensiva pediatrica prin dezvoltarea si implementarea unui program de formare"

Activitatile de "Imbunatatirea calitatii serviciilor de urgenta pre-spitalicesti si spitalicesti prin dezvoltarea si implementarea unui program de formare" si "Imbunatatirea calitatii serviciilor in unitatile de terapie intensiva pediatrica prin dezvoltarea si implementarea unui program de formare" au fost implementate de catre Centrul pentru Politici si Servicii de Sanatate (CPSS). Proiectele s-au desfasurat pe parcursul a aproape 3 ani, incepand cu martie 2014, respectiv mai 2014, pana in Februarie 2017.

Proiectele au avut in vedere in principal activitati de formare pentru specialisti si cresterea capacitatii de formare din centrele regionale. Desi unele activitati au necesitat in implementare mai mult timp decat a fost initial planificat, totusi proiectele au fost finalizate cu succes, atingandu-si obiectivele, respectiv indicatorii propusi, si chiar depansindu-le.

Iata mai jos cateva din realizarile proiectelor:

"Imbunatatirea calitatii serviciilor de urgenta pre-spitalicesti si spitalicesti prin dezvoltarea si implementarea unui program de formare":

  • Au fost realizate curriculum-uri de formare pentru cursurile de managementul departamentului de urgenta si triaj
  • Au fost dezvoltate si/sau actualizate materiale de formare pentru specialistii de urgenta: materiale de formare pentru managementul departamentului de urgenta, triaj, implementarea ghidurilor de practica, materiale bibliografice in limba romana pentru formarea initiala (rezidentiat) si continua: Tintinalli editia a 8-a, Sheehy’s Manual of Emergency Care, Manualul de prim ajutor cu DVD, material de formare pentru TOT triaj si managementul departamentului de urgenta, instructiuni de externare
  • S-a realizat formarea de formatori in managementul departamentului de urgenta (ianuarie 2016), triaj (iulie 2015), algoritmi de practică (ianuarie 2016): 25 medici și 14 asistenti formatori in managementul departamentului de urgenta, 30 medici formati in predarea algoritmilor, 133 de asistenti din 63 de spitale participanti la cursul de formare in noul protocol de triaj- persoane resursa
  • In anul 2016 au avut loc 5 serii de cursuri pentru managementul departamentului de urgenta astfel incat pana la sfarsitul proiectului un numar de 225 de medici sefi si asistenti sefi precum si reprezentanti ai managementului din 75 de spitale au fost formati in managementul departamentului de urgenta; 16 departamente de urgenta si-au elaborat planuri de imbunatatire/eficientizare a activitatii in cadrul departamentului
  • S-au dezvoltat ghiduri de practica, a fost implementat procesul de evaluare ca baza pentru imbunatatirea calitatii: 24 algoritmi, 3 recomandari de practica, 14 algoritmi de resuscitare tradusi si adaptati in limba romana

Fond tematic 1

"Imbunatatirea calitatii serviciilor in unitatile de terapie intensiva pediatrica prin dezvoltarea si implementarea unui program de formare":

  • S-au asigurat conditiile necesare desfasurarii de catre Centrele Regionale de formare a unui program de Atestat de 2 ani in terapie intensiva pediatrica: s-au dotat centrele si s-a realizat un curriculum necesar pentru desfasurarea Atestatului, aprobat de Ministerul Sanatatii si Comisia de specialitate
  • S-au dotat centrele cu materialele de formare: o serie de manuale si materiale de predare traduse si multiplicate pentru Basic ICU si Paediatric ICU si prezentarile pentru Basic for Nurses
  • S-au organizat cursuri de formare de formatori: pana la sfarsitul proiectului 13 formatori Basic ICU; 7 formatori Basic for nurses; 32 formatori Paediatric Basic; 6 formatori managementul departamentului de terapie intensive, 26 specialisti participanti la cursul de formare de formatori, 85 de specialisti ATI (profesori, medici primari, medici specialisti) nominalizati de Ministerul Sanatatii sa participe ca formatori la programul de Atestat
  • S-au realizat 11 checklist-uri aprobate de Comisia de specialitate si MS
  • S-a realizat imbunatatirea abilitatilor de management ale conducatorilor departamentelor de terapie intensiva, 5 specialisti participand la cursul European de management al departamentului de terapie intensiva (curs recunoscut de ESCIM) si, mai mult decat atat, acesta s-a organizat ulterior la noi in tara: 6 instructori formatori romani si 33 participanti la curs

Fond tematic 2